Gemensamma aktiviteter

2022-01-22

Nu riktas stolparna!

Med gynnsamma isförhållanden passade klubben på att byta och rikta stolpar för ett antal båtplatser i helgen. Tack Sonny, Mange och Janne Lundgren!

2021-06-20

Flotten är klar!

Ett fantastiskt renoveringsarbete har gjorts och nu har även ett nytt bord tillverkats. Tack, Sonny med flera!

2021-05-13

Flotten tar form!

Under en solig Krist himmelsfärd dag utfördes ett fantastiskt arbete av främst Patrik, Sonny och Daniel med det nya däcket.

2021-04-24

Årsmöte 2021

För första gången i klubbens historia genomfördes årsmötet digitalt, vilket fungerade mycket bra. Som ny ordförande valdes Niklas Fohlin. Lars Sigmundsson avtackades efter sina 15 år som ordförande.

2021-04-20

Nu renoveras flotten!

Inför den nya säsongen byggs ett helt nytt däck på de befintliga pontonerna. Här är Walle och Sonny i full gång. Mange var fotograf.

2020-11-08

Renoveringen av bastun går framåt!

Efter bara två veckor så har det hänt mycket med bastun. Under lördagen den 8 november blev bänkarna klara. Förutom bastun har vassen klippts samma helg. Bra jobbat!

2020-05-09

Det händer mycket nu vid båtklubben!

Efter att vassklipparen invigdes blev det mycket vass att ta hand om. Detta och städning av klubbstugan gjordes under fredagen och lördagen innan kranen kom  och lyfte i fyra båtar. Tack! Bra jobbat!

2020-05-01

Nu är vassklipparen invigd!

En vassklippare köptes in efter beslut vid höstmötet 2019. I helgen var det dags för hamnfogdarna Mange och Sonny att inviga den.

Bra jobbat!

2019-11-02

Trädbeskärning och test med LED-lampor!

En skylift hyrdes in och några av klubbens eldsjälar monterade två LED-lampor i gatubelysningen på prov samt beskärde björkarna.

Stort tack!

2019-10-27

Städning med höstmöte!

I ett för ovanlighetens skull ganska grått väder genomfördes höstens städning och möte ändå med ett glatt humör. Som vanligt smakade korven efteråt mycket bra!

2019-04-27

Vårstädning med årsmöte!

I år kändes det som om vi glädjande nog var ovanligt många medlemmar som deltog i vårstädningen och årsmötet. Gräset krattades, vass skars bort, bastun rengjordes, flotten reparerades, vattnet kopplades på, buskar drogs upp, klubbstugan städades, el-aggregatet i bastun monterades bort (trasig) och mer därtill. Men även om det var mycket som gjordes gick det fort då vi var så många som hjälptes åt. På sedvanligt vis avslutades förmiddagen med korvgrillning och årsmöte.

2019-04-24

Träden är beskurna!

Träden är beskurna mot bryggan närmast järnvägen. Mange Vång, Sigge, Sonny, Jan-Olof Kvist och lilla Holly gjorde ett storartat arbete liksom Blomman och Anders Fritte Hugo som forslade bort resterna.

2019-04-24

Nu finns ved till bastu och tunna!

Träden är beskurna och en del av träden användes för bränsle till bastu och badtunna!

Återigen har Mange Vång varit igång och arbetat för att vi alla ska få sköna stunder i bastun och i badtunnan. Träden mot bryggan har i stora delar blivit ved!

Tack!

2019-04-07

Renovering av brygga

Ett fantastiskt arbete med att renovera ytterligare en brygga har gjorts av ett antal medlemmar under fyra lördagar mars-april. Tack för er insats!

2018-08-18

BBK 40-år

En mycket trevlig kväll anordnade styrelsen med tipspromenad, lekar, mat och dryck.

Frågorna i tipspromenaden finns via länken:

Tipspromenad

Se gärna medlemmarnas egna bilder på Facebook: Borgåsunds Båtklubb